نرم افزارهای آموزشی انیاک
نرم افزارهای آموزشی انیاک

نرم افزارهای آموزشی انیاک

www.learninweb.com

آموزش اتوکد

 

آموزش اتوکد - آموزش Autocad  

فصل اول : آشنایی با AutoCAD 2015 ( رایگان )
معرفی اجزای صفحه شروع اتوکد
معرفی اجزای داخلی اتوکد
حالت های نمایش پروژه
کار با ریبون های اتوکد
تغییر چیدمان ریبون
آشنایی با نامهای مستعار و دستورها
تغییر و ویرایش نامهای مستعار
پنجره help اتوکد

فصل دوم : مدیریت فایلها و حرکت در نقشه رسم شده ( رایگان )
بازکردن پروژه اتوکد
ذخیره سازی پروژه
ذخیره سازی خودکار
تبدیل واحدهای اندازه گیری به یکدیگر
تبدیل واحد فوت به سانتی متر در یک نقشه
ایجاد Template در AutoCAD
کار با ابزار pan
افزودن میله لغزان
روش های بزرگنمایی
ذخیره و مشاهده دوباره دید

فصل سوم : رسم اشیاء ( رایگان )
روشهای رسم خط
مشاهده مختصات قرارگیری ماوس
تعیین زاویه رسم
روشهای رسم دایره در اتوکد
روشهای رسم منحنی
روشهای رسم بیضی در AutoCAD
روش رسم نقطه
کار با ابزار spline
کار با ابزار polyline
روشهای رسم چند ضلعی
کار با ابزار Donut در AutoCAD

فصل چهارم : کار با اشیاء
روشهای انتخاب اشیاء
حرکت دادن اشیاء
کپی کردن اشیاء
دوران دادن شئ
تغییر ابعاد اشیاء
کار با آرایه ها در اتوکد
قراردادن عناصر آرایه دور یک دایره
قراردادن عناصر آرایه بر روی منحنی

فصل پنجم : کار با ابزارهای AutoCAD
بزار Offset
بزار Mirror
ابزار Stretch
ابزار Break
ابزار Break at point
ابزار Trim
ابزار Extend
کار با Gripها
ابزار Boundary
عملیاتهای منطقی در یک محدوده
دستور Union
دستور Intersect
دستور Sub
ابزار Fillet
ابزار Chamfer
ابزار Blend
دستور DIV
تغییر حالت نمایش نقطه توسط دستور ddptype
دستور Measure در اتوکد

فصل ششم : ابزارهایی برای رسم دقیق
بررسی Grid و Snap
فعال کردن خصوصیت آهنربایی
رسم خط در حالت فعال بودن خصوصیت آهنربایی
رسم اشکال سه بعدی در محیط دو بعدی (رسم ایزومتریک)
مختصاتهای کارتزین، قطبی و نسبی
رسم خط در مختصات کارتزین
رسم خط در مختصات قطبی
رسم مستطیل
ابزار Polar Tracking

فصل هفتم : رسم یک پروژه عملی در AutoCAD
درج تصویر در اتوکد
لایه رسم نقشه
رسم دیوار
رسم ضخامت دیوار
رسم چند دیوار
رسم کمد
رسم درب و پنجره
رسم نماد درب
رسم جزئیات نقشه

فصل هشتم : هاشور زنی و ساخت طیف
ابزار Hatch در اتوکد
هاشور زنی محیطهای باز
ابزار Gradient
ویرایش Hatchها

فصل نهم : کار با متن
ایجاد استایل برای متن
اضافه کردن متن در نقشه اتوکد
متنهای چند خطی
ابزار Measure برای اندازه گیری
استفاده از ماشین حساب AutoCAD

فصل دهم : مدیریت اشیاء و خصوصیات لایه ها
کار با Hide برای مخفی کردن اشیاء
کار با Isolate جهت نمایش یک شئ
کار با لایه ها
تغییر رنگ یک شئ از لایه
انتقال اشیاء به لایه
مخفی کردن لایه
قفل کردن اشیاء لایه
ابزارهای لایه
ترتیب قرارگیری اشیاء بر روی هم

فصل یازدهم : ساخت گروه و بلاک
روش ساخت گروه
غیر فعال کردن گروه
اضافه کردن اشیاء به گروه
فعال کردن گروه
خارج کردن اشیاء از گروه
روش ساخت بلاک
روش استفاده از بلاک
ارث بری در بلاک های اتوکد
ویرایش بلاک
تعریف دوباره یک بلاک
ابزار Explode

فصل دوازدهم : کار با بلاکهای داینامیک و بلاکهای تعریف شده در اتوکد
ساخت بلاک داینامیک
تعیین پارمتر ورودی برای بلاک داینامیک
روش استفاده از بلاک داینامیک
استفاده از بلاکهای موجود در اتوکد
استفاده از بلاکهای موجود در سایت Autodesk
تغییر بلاک ساخته شده به یک بلاک موجود در سایت Autodesk

فصل سیزدهم : تعیین ورودی های بلاک داینامیک و تنظیم جداول
ساخت یک بلاک با وروردی متن
تعیین خصوصیات بلاک
ساخت بلاک دارای پارامتر ورودی
ساخت جدول در AutoCAD
تغییر خصوصیات متن در جدول
اضافه کردن فیلد به جدول

فصل چهاردهم : ارجاع به یک نقشه دیگر (xref)
ارسال اشیاء به یک فایل دیگر
استفاده از xrefها
تغییر در xefها
تصحیح یک xrefدر فایل اصلی
حذف xref

فصل پانزدهم : چاپ
مشاهده Layout1
تنظیم ابعاد صفحه و چاپگر
دستور MV
افزودن متن به صفحه

آموزش اکشن اسکریپت

 

آموزش اکشن اسکریپت - آموزش Action Script 

فصل 1) آشنایی با اکشن اسکریپت ( رایگان )
وارد کردن دستورات اکشن اسکریپت
درج توضیحات در کد اکشن اسکریپت
منظم کردن دستورات با Auto Format
استفاده از کدهای آماده اکشن اسکریپت

فصل 2) کار با Display List ( رایگان )
تعریف Display List و Display Object
آشنایی با ارث بری و نمونه سازی
استفاده از کاراکتر نقطه برای تغییر خصوصیات
تغییر مکان یک نمونه در ActionScript
دوران یک شیئ در اکشن اسکریپت
تراز کردن اشیاء
تعریف یک تابع در اکشن اسکریپت
قرارگیری شئ در گوشه های صفحه
ساخت یک تابع برای قراردهی شئ در گوشه های صفحه
دسترسی به متدهای یک نمونه از شیئ
متد stop
متد gotoAndStop
متد gotoAndPlay
شناسایی رویداد کلیک
دسترسی به مادر و فرزند اشیاء

فصل 3) کار با Display List ( رایگان )
قراردادن یک شئ از Library
ایجاد یک Container در ActionScript
افزودن اشیاء به Container
حذف یک شئ با استفاده از removeChild
دسترسی به تمامی اعضای Container
خصوصیت numChildren
استفاده از متد getChildByName

فصل 4) کار با TimeLine
مفهوم TimeLine در ActionScript
حرکت در TimeLine با استفاده از دکمه ها
ساخت دکمه Play و Pause
ساخت دکمه فریم بعدی و قبلی
ساخت نوار لغران در ActionScript
کار با currentFrame و totalFrames

فصل5) کار با TimeLine
کنترل حرکت در TimeLine
نامگذاری فریم و حرکت به آن
ساخت لینک به صفحه وب
ساخت بزرگنمایی در ActionScript
یک رویداد برای چند دکمه

فصل 6 ) ساخت کلاس
روش ساخت یک کلاس
تنظیم کلاس یک فایل در اکشن اسکریپت
اتصال کلاس به یک symbol
اتصال یک symbol به یک کلاس

فصل 7) ساخت یک بازی Drag و Drop
ساخت کلاسهای DragDrop
اتصال کلاس به symbolها
ایجاد امکان Drag و Drop
ذخیره و ریست کردن موقعیت یک شئ
تنظیم حرکت گزینه از روی بقیه

فصل 8) ساخت یک بازی Drag و Drop
تعییین محل قرارگیری شی
ساخت صفحه شما برنده شدید
ساخت دکمه اجرای دوباره بازی

فصل 9) کاربا تصاویر، ساخت یک برنامه نمایش اسلاید
نمایش تصاویر موجود در کتابخانه
نمایش تصاویر خارجی (فایلها) در ActionScript
شناسایی لود شدن کامل تصویر

فصل 10) کاربا تصاویر، ساخت یک برنامه نمایش اسلاید
شناسایی رویداد کلیک بر روی تصویر
تغیییر تصویر ماوس به دست در ActionScript
خواندن چندین تصویر با استفاده از حلقه

فصل 11) کار با تصاویر، ساخت یک برنامه نمایش اسلاید
ساخت برنامه نمایش اسلاید در ActionScript
مشاهده آدرس فایل تصویر کلیک شده
مشاهده نام فایل تصویر کلیک شده
نمایش تصویر کوچک در ActionScript
تغییر تصویر ماوس به دست در اکشن اسکریپت
استفاده از خصوصیت مدیریت رنگ

فصل 12) کار با فایلهای swf خارجی
خواندن یک فایل swf خارجی
قراردادن نوار کنترل بر روی فیلم
اجرای کدهای داخل swf خارجی

فصل 13) کار با فایلهای swf خارجی
نمایش روند لود شدن فایل swf
مشاهده روند نمایش فیلم در ActionScript

فصل 14) کاربا متن در اکشن اسکریپت
خواندن متن از فایل متنی بدون فرمت
استفاده از چنیدن فایل متن در ActionScript

فصل 15) کار با متن
استفاده از کدهای HTML در متن
استفاده از کدهای CSS در متن
ساخت Scroll Bar برای متن
رفع مشکل اول
رفع مشکل دوم
حرکت متن با Scrollbar
استفاده از TLF بجای TextBox

فصل 16) ساخت یک پخش کننده صدا
پخش صدای موجود در Library
پخش یک فایل صوتی در ActionScript
ساخت دکمه های Pause و Play
پخش آهنگ Pause شده از ادامه

فصل 17) ساخت یک پخش کننده صدا
ساخت دکمه Mute در اکشن اسکریپت
نمایش روند load شدن صدا
نمایش روند پخش صدا در اکشن اسکریپت
تغییر Volume صدا

فصل 18) کار با ویدئو
ساخت دکمه های Play و Pause
استفاده از CuePoint جهت ساخت زیرنویس برای فیلم
نمایش روند پخش فیلم در ActionScript
تغییر حجم صدای فیلم در اکشن اسکریپت

آموزش فلش

  

موزش فلش - آموزش Flash  

فصل 1: آشنایی با محیط Flash CC ( رایگان )
شروع کار در محیط Flash CC
آشنایی با محیط Flash CC
آشنایی با جعبه ابزار و ابزارهای پانل ToolBox
آشنایی با پانل های Flash CC
تغییر خصوصیات نمایش
آشنایی با پنل Preferences

فصل 2: مفاهیم اولیه در Flash CC ( رایگان )
محل قرارگیری اشیاء در صفحه
ابزار خط کش
ذخیره پروژه
تعیین ابعاد Stage
وارد کردن تصویر به صفحه نمایش فلش
وارد کردن تصویر به کتابخانه
تغییر ابعاد تصویر در فلش
دسته بندی تصاویر کتابخانه
کار با لایه ها در فلش
لایه راهنما یا Guide
آشنایی با TimeLine، Frames و Keyframes
استفاده از فریمها و فریمهای کلیدی در پروژه انیاک

فصل 3: روشهای رسم در Flash و تفاوت آنها ( رایگان )
رسم به روش Merge
رسم به روش Object
بررسی تفاوت رسم به روش Object و Merge
افزودن تصویر زمینه
رسم سایه روشن در فلش
رفع مشکل روی هم افتادگی تصاویر در پروژه انیاک

فصل 4: انواع متن در Flash و تفاوت آنها
متن نوع Static
متن نوع Input
متن نوع Dynamic
افزودن متن به پروژه انیاک
رفع مشکل عدم وجود فونت
تبدیل متن به اشکال
افزودن فونت به پروژه فلش

فصل 5: کار با سمبل ها
سمبل چیست؟
ساخت یک سمبل در Flash
روش استفاده از سمبل
بررسی حجم فایل خروجی
تغییرات بر روی نمونه سمبل
تغییرات بر روی سمبل
سازماندهی سمبلها
تفاوت سمبلهای Movie Clip و Graphic
استفاده از Movie Clip در پروژه انیاک
افزودن فیلترها به Movie Clip

فصل 6: روش ساخت دکمه
رسم شکل در فلش
تبدیل به دکمه
ساخت سه حالت مختلف یک دکمه
افزودن متن به دکمه
بررسی Hit در دکمه
افزودن دکمه صفحه اصلی به پروژه انیاک
افزودن دکمه محصولات به پروژه انیاک
افزودن متن به دکمه
ایجاد توقف در صفحه اصلی
تنظیم فاصله عمودی و افقی اشیاء

فصل 7: آشنایی با ActionScript
ارتباط ActionScript با اشیاء موجود در TimeLine
کدهای آماده Code Snippets
دستور gotoAndStop
دستور کلیک بر روی دکمه صفحه اصلی
لینک به آدرس سایت در Flash

فصل 8: متحرک سازی اشیاء یا Tweening
ایجاد حرکت با Tweening
ادغام متحرک سازی اشیاء با ActionScript
حرکت دادن ماشین با Motion Tweening
تعیین سرعت در متحرک سازی
تعیین دوران در حین متحرک سازی
تبدیل مسیر حرکت به منحنی در فلش
دوران تصویر مطابق با خط حرکت
ایجاد چند حرکت بصورت هم زمان
متحرک سازی در پروژه انیاک

فصل 9: افزودن صدا به نمایش
افزودن فایل صدا به کتابخانه
قرار دادن صدا در نمایش
رفع مشکل پخش دوباره صدای پس زمینه
تغییر کیفیت صدای موجود در Flash

فصل 10: افزودن فیلم به نمایش
افزودن فیلم به یک لایه در نمایش
تغییر قالب دکمه های کنترلی فیلم

فصل 11: انتشار نمایش ایجاد شده
حذف فایلهای اضافی
فشره سازی فایلها
پنجره Publish

آموزش PageMaker 7

 

آموزش PageMaker 7 - آموزش پیج مارکر 7 

فصل اول : آشنایی با محیط نرم افزار Page Maker ( رایگان )
کاربرد PageMaker
نحوه اجرای PageMaker
آشنایی با محیط PageMaker
نحوه باز کردن یک فایل
منوهای PageMaker
نحوه ساخت یک سند جدید
نحوه شماره گذاری صفحات سند
تغییر تنظیمات سند
ذخیره کردن سند ایجاد شده
تغییر نام سند
بستن فایل
باز کردن فایل ذخیره شده
نحوه خارج شدن از PageMaker

فصل دوم : نحوه کار با صفحه اصلی Page Maker ( رایگان )
تغییر نحوه نمایش صفحه کاری
آشنایی با نام ابزارهای PageMaker
کاربرد خط کشهادر PageMaker
سیستم های اندازه گیری و نحوه تغییر آنها
نمایش انواع سیستمهای اندازه گیری
جدا کردن برگه ها
ترکیب برگه ها
تنظیم اندازه مشاهده صفحه
آشنایی با پنجره Preferences

فصل سوم : نحوه کار با ابزار متن و خصوصیات آن ( رایگان )
ایجاد بلوک متن در PageMaker
ایجاد بلوک های مرتبط به صورت دستی
ایجاد بلوک های مرتبط به صورت خودکار
وارد نمودن متن از برنامه های دیگر به سند
روش پاک کردن یک بلوک متن
نگهداری متن در قاب ها
ایجاد چندین قاب مرتبط
انتقال متن از یک بلوک به یک قاب
جدا کردن متن از قاب
کاربرد Hyphenation
شمارش کلمات یک بلوک
کنترل املای یک متن
پنجره ویرایشگر بخش

فصل چهارم : فرمت کاراکترها و پاراگراف ها در PageMaker
تنظیم خصوصیات کاراکترها در PageMaker
تنظیم خصوصیات کاراکترها با پنجره Character Specifications
تنظیم خصوصیات کاراکترها با Control Palette
تغییر رنگ متن در PageMaker
تنظیم خصوصیات پاراگراف ها
تراز کردن پاراگراف
تنظیم خصوصیات پاراگراف ها با پنجره Character Specifications
تنظیم خصوصیات پاراگراف ها با Control Palette
تعیین فضاهای خالی دور متن
رسم خط قبل یا بعد از پاراگراف
تنظیم فضای بین حروف و کلمات
تعیین میزان اندازه Tab

فصل پنجم : حالات و سبک ها در PageMaker
پنجره حالت (Styles)
ایجاد یک حالت جدید
ایجاد یک حالت جدید با جعبه کنترل
تغییر تنظیمات یک حالت
تهیه کپی از حالت
حذف یک حالت
پایه گذاری یک حالت روی حالت دیگر
افزودن حالت های اسناد دیگر

فصل ششم : رسم اشکال
ابزارهای رسم
قاب ها در Page Maker
تغییر اندازه شکل رسم شده
تبدیل شیء به قاب در PageMaker
تغییر خصوصیات یک شیء
تغییر خصوصیات یک شیء با پنجره Fill and Strock

فصل هفتم : ورود تصاویر به سند و تنظیم خصوصیات آن
فرمت های قابل قبول توسط Page Maker
روش وارد کردن یک تصویر
تنظیم تصویر و متون دور آن
تغییر اندازه تصویر با جعبه کنترل
ابزار Crop در PageMaker
قطع ارتباط عکس موجود در سند
تنظیم نور تصویر
وارد کردن تصویر در بلوک متن
اعمال فیلتر بر روی تصویر

فصل هشتم : انتقال فایل های نرم افزار Page Maker
انتقال تصویر به Page Maker
وارد کردن فایل های PDF به Page Maker
تبدیل فایل های QuarkXpress و Publisher به فرمت فایل های Page Maker
تبدیل نسخه های قدیم Page Maker به نسخه های جدید

فصل نهم : رنگ ها در Page Maker
مدل های رنگ Page Maker
رنگ کردن سطح اشکال
تغییر رنگ خطوط مرزی اشکال
تغییر رنگ کاغذ در PageMaker
تعیین شدت رنگ
تعیین مدل رنگی مناسب
ایجاد رنگ جدید در PageMaker
حذف یک رنگ در PageMaker
جایگزین کردن یک رنگ به جای رنگ دیگر
وارد کردن یک فایل EPS به سند

فصل دهم : حرکت متن و Story Editor
ایجاد ستون های تقسیم بندی متن
پنجره Column Guides
تغییر اندازه بلوک متن
حرکت دادن بلوک متن
تنظیم متن ستون ها
ایجاد خطوط دنباله
کاربرد ویرایشگر بخش
مشاهده خصوصیات بلوک متن در Story Editor

فصل یازدهم : کنترل اشیاء سند
مکان یابی عددی شیء
خط کش و خطوط راهنما
کنترل گر شبکه در PageMaker
ترازبندی اشیاء در PageMaker
تغییر ترتیب اشیاء در سند
گروه بندی اشیاء
قفل کردن اشیاء سند
تهیه چندین کپی از یک شیء
برش از تصویر با شکل هندسی دلخواه
ایجاد متون و اشکال راهنما

فصل دوازدهم : کار با لایه ها
مشاهده پنجره Layers
ساخت یک لایه جدید
انتقال شیء به لایه دیگر
رسم شکل در لایه مورد نظر
قفل کردن یک لایه
نامریی کردن یک لایه
حذف یک لایه در PageMaker

فصل سیزدهم : کار با صفحات
بررسی روش های حرکت بین صفحات سند
افزودن صفحات جدید
حذف صفحات در PageMaker
مرتب کردن صفحات سند
تعیین شماره صفحه شروع

فصل چهاردهم : صفحات اصلی
تعریف صفحه اصلی (Master Page) و کاربرد آن
ایجاد یک صفحه اصلی در PageMaker
نحوه اعمال صفحه اصلی
اعمال صفحه اصلی به چندین صفحه
تهیه کپی از صفحه اصلی ایجاد شده
مخفی کردن صفحه اصلی در صفحه های خاص
روش حذف صفحه اصلی

فصل پانزدهم : ادغام داده ها
تعاریف اولیه
فایل منبع داده
تعیین مکان فیلدها
مشاهده رکوردهای فایل منبع داده
ادغام منبع داده و سند نهایی
مشاهده سند ادغامی

فصل شانزدهم : صفحات Web
تبدبل متن به پیوند
ایجاد یک URL جدید در PageMaker
اعمال پیوند به متن انتخاب شده
تبدیل سند به یک صفحه HTML
اجرای فایل HTML

فصل هفدهم : فایلهای PDF
مراحل تبدیل یک سند به فرمت PDF
مشاهده فایل PDF در Acrobat Reader

فصل هیجدهم : چاپ سند
چک کردن پیوندهای یک سند
مراحل چاپ یک سند در PageMaker
تعریف یک حالت برای چاپ
استفاده از حالت چاپ تعریف شده

آموزش Director MX 2004

 

آموزش Director MX 2004 - آموزش دایرکتور ام ایکس 2004 

فصل اول : آشنایی با اصول مقدماتی Director ( رایگان )
اجرای برنامه Director
پنجره Stage
پنجره Cast
اعضای Cast
تغییر خصوصیات نمایش
خصوصیات اعضای Cast
پنجره Score
ساخت Sprite
ویرایش فایلهای تصویری
ویرایش فایلهای متنی

فصل دوم : تعریف رفتار ( رایگان )
باز کردن یک نمایش
تعریف رفتار در دایرکتور
تعریف رفتار جدید
مشاهده انواع رویدادها
تعیین عمل یک رویداد
مشاهده رفتار در پنجره Cast
مشاهده کد یک رفتار در دایرکتور
مشاهده رفتارهای یک Sprite
مشاهده خصوصیات یک Sprite
مشاهده کانال های دیگر
تعیین صدای نمایش

فصل سوم : روش استفاده از Castها در یک نمایش Director
ایجاد یک Cast جدید
Castهای خارجی و داخلی
درج فریم در وسط نمایش
حذف یک فریم
افزودن صدا به Cast
مشاهده خصوصیات صدا
مشاهده نمایش

فصل چهارم : انتقال ها و حرکت Scriptها در دایرکتور
انتخاب انتقال
اجرای نمایش
تغییر خصوصیات یک انتقال
حرکت Sprite ها
تعیین محل مقصد یک Sprite
فریم کلیدی
تغییر محل Sprite
دوران دادن Sprite

فصل پنجم : کار با Markerها و زبان Lingo در دایرکتورZ
درج اعضای Cast
حرکت دادن به Spriteها
ایجاد Marker
روش استفاده از کتابخانه
نوشتن کد به زبان Lingo

فصل ششم : تغییر کرسر ماوس و کار با زبان Lingo در Director
تغییر کرسر ماوس به دست
اجرای نمایش
کرسر ماوس متحرک
درج تصاویر کرسر در Cast
روش ایجاد کرسر متحرک
مشاهده کرسر ساخته شده در دایرکتور
تنظیم محل حساس کرسر ماوس
ایجاد رفتار جهت استفاده از کرسر ماوس
مشاهده دستورات Lingo بر حسب کاربرد
مشاهده دستورات Lingo به ترتیب حروف

فصل هفتم : ساخت یک نمایش نمونه در Director
تعریف مسأله
ورود تصاویر GIF متحرک
ورود فیلم AVI
تغییر پشت زمینه تصاویر
روش ساخت یبک نوع منو در دایرکتور
ساخت رفتار عدم نمایش کانالها
ایجاد رفتار توقف نمایش ایجاد شده در دایرکتور
ساخت رفتار مربوط به منو
اجرای نمایش

فصل هشتم : ادامه ساخت نمایش در دایرکتور
تعریف مسأله
نمایش تصاویر مختلف
رفتار حرکت به ابتدای نمایش
ساخت رفتار کلیک بر روی منو
اجرای نمایش

فصل نهم : نکات پیشرفته در Director
ثبت زنده
تغییر سرعت حرکت Sprite
شناسایی رویداد دابل کلیک توسط lingo در دایرکتور
شناسایی رویداد فشردن کلید Control
تعریف متغیر در Lingo
شناسایی فشردن کلید در دایرکتور توسط Lingo